Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów

Na brak postępów na siłowni ma wpływ wiele czynników, warunkujących efektywność treningową.

Mogłoby się wydawać, że problem stagnacji treningowej jest powszechny wśród osób trenujących na siłowni i każdy przynajmniej w teorii wie jak sobie z tym zjawiskiem radzić. Otóż nic bardziej mylnego, bardzo często ludzie nie wiedzą, w jaki sposób zmienić swój sposób trenowania a jeśli już wiedzą to przyzwyczajenia biorą górę i w dalszym ciągu wykonują stary schemat bezmyślnie powtarzany od długiego czasu. A wystarczy zastosować się do kilku cennych rad:

1. Kulturystyka jak żadna inna dyscyplina sportu wymaga wyjścia ze swojej strefy komfortu i poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań stymulujących nasz organizm. Dlatego niezbędna jest przemyślana zmiana reżimu treningowego, stosowanie nowych metod, form, cykli treningowych z uwzględnieniem fizjologii poszczególnych partii mięśniowych.

2. Stosowanie przemyślanej diety z uwzględnieniem makroskładników. Pamiętajmy również o odpowiednim suplementowaniu tak niezbędnym podczas wzmożonego wysiłku fizycznego.

3. Brak snu i regeneracji znacząco wpływa na poziom formy sportowej. Podczas treningu dokonujemy dewastacji organizmu, która to w okresie regeneracji musi zostać naprawiona z naddatkiem.

4. Zbyt duży poziom kortyzolu. Kortyzol jest to hormon produkowany przez nadnercza. W wyniki długotrwałego stresu, przemęczenia oraz złej diety może dojść do jego nadprodukcji, co w konsekwencji doprowadza min. do katabolizmu białek. Aby temu zapobiec warto jest wzbogacić swoją dietę o żeń-szeń, różaniec górski obniżające jego poziom.

5. Zbyt duże ciężary. Często na siłowni można zobaczyć kogoś, kto za wszelka cenę stara się podnieść ciężar nieadekwatny do swoich możliwości, zapominając przy tym o prawidłowej technice. Takie rozwiązanie może jedynie doprowadzić do kontuzji, dlatego warto skupić się na technice i prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń a ciężary przyjdą z czasem.

6. Pomijanie rozciągania i rolowania. O ile jeszcze o rozgrzewce pamiętają prawie wszyscy o tyle o rolowaniu czy rozciąganiu już nie koniecznie. A to bardzo ważne elementy kończące jednostkę treningową. Pomagają w utrzymaniu właściwej biomechaniki ruchu, zachowaniu sprawności powięzi, mięsni oraz stawów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Naturalny sposób na uporanie się z bólem stawów, pleców i nóg. Wystarczą dwa składniki, które masz w domu 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Instruktorka fitness chwali się sylwetką po ciąży. Wygląd jej brzucha zaskakuje Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej DLACZEGO WARTO ZREZYGNOWAĆ Z ĆWICZEŃ NA MASZYNACH? OTO 6 POWODÓW Strach przed porażką, a moc sprawcza marzeń Trening bez wysiłku. Robi cuda z sylwetką (WIDEO) Kolejny Bieg po Nowe Życie już za nami. Zobaczyliśmy ludzi, który dostali drugą szansę Ćwiczenia na mięśnie brzucha (dziesięciominutówka) Brazylijskie pośladki – trening, dieta Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Biegu po Nowe Życie Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej (WIDEO) Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity