GABA, co to jest? jak działa? jak stosować?

Prawidłowa regeneracja po treningowa, odpowiednia ilość snu kluczem do sukcesu.

Któż z nas nie słyszał opinii na temat odpowiedniej regeneracji oraz znaczenia snu na wyniki sportowe. Mimo tego zapominamy o tym, idąc droga bardzo ciężkich treningów, które w wyniku braku odpowiedniego odpoczynku doprowadzają do przetrenowania i regresu formy sportowej. Aby tego uniknąć należałoby zastosować się do kilku rad. Przede wszystkim:
1.Trenuj mądrze a nie ciężko
2.Zbilansuj swoją dietę
3. Odpocznij ( sen)
4. Suplementuj się
W tym artykule chciałbym zając się aspektem związanym z suplementacją GABA. Kwas gama- aminomasłowy jest niebiałkowym związkiem z rodziny aminokwasów. Jako główny neuroprzekaźnik, ogranicza oraz hamuje działanie OUN, przez co staje się on mniej podatny na bodźce. Dając uczucie rozluźnienia, wyciszenia oraz dobrego samopoczucia. Pełni on przede wszystkim funkcje wspomagającą prawidłowy sen, przez co możemy efektywniej regenerować nasz organizm. Ponad to pozytywnie wpływa na prace jelit, apetyt, odbudowe nabłonka, procesy anaboliczne, zwiększa ilość hormonu wzrostu. Poprawia koncentracje oraz pomaga walczyć ze stresem. Jak każdy suplement również GABA może powodować skutki uboczne należą do nich: nudności, mrowienie, senność, duszności.
Najlepiej przyjmować preparat na około 30–60 min przed snem w dawkach od 3g do 5g.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Dynia na odchudzanie - wartości odżywcze, zupa, pestki dyni Sól morska, pieprz czarny i cytryna - właściwości mikstury Dlaczego tyjemy? Niebezpieczne tabletki na odchudzanie. Spożycie grozi zawałem serca Dieta Tombaka - kuracja cytrynowa 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Masaże wyszczuplające a odchudzanie Jak osiągnąć właściwą masę ciała i ją utrzymać? Zasady diety paryskiej Cohena Zasady diety ABS Produkty bogate w żelazo 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha Brak efektów odchudzania? Planowanie posiłków bez codziennego liczenia kalorii